måndag 6 september 2010

Smyckesberoende?

Ny arbetsvecka och man är tillbaka i sin lilla reception, inget har förändrats och det är ibland ganska så bra :)
Invägningen i söndags gick si så där, jag hade i alla fall inte gått upp men inte heller gått ner så det är väl bara att ta till nya grepp och anstränga sig mer. Om jag hade haft råd så hade jag skaffat simkort eller så men det har jag inte riktigt råd med nu så jag får väl prommenera eller så...

För en tid sedan hade jag min familj över på middag, en smak av indien och då kommenterade min mor att jag är den hon känner osm har mest smycken. Jag slog bort det, så mycket har jag inte men så är jag städade så plockad ejag fram alla och insåg, jo...så många har jag nog. Det är en enorm hög med smycken som ligger, väldigt vackra saker men jag kanske skulle bromsa lite nu och faktiskt använda alla dessa som ligger i travar där hemma. För att ni ska förstår hur mycket det är så är detta förståss förevigat :)
Hela samlingen


Den högen av smycken som jag köpte med mig från
Indien,inkl de två smycksskrinen


Med en massa pilgrimssmycken blir livet bättre


Och de fina bärnstensköpet från medeltidsveckan



Semper fi
Vildros

3 kommentarer:

  1. (Hurra, den här gången lyckas jag kommentera!)

    Ja, tjena, några stycken har du verkligen! Använder du alla? Jag har bara en liten hög, men jag lyckas inte ens använda de få jag har...

    SvaraRadera
  2. Ja, ungefär så där ser det nog ut här hemma också, om jag skulle få för mig att samla allt på samma ställe. Funderar faktiskt på att göra en utrensning, det är vansinnigt mycket jag aldrig använder...

    SvaraRadera
  3. Ingen extrem hög, tycker jag...
    En av anledningarna till att jag aldrig tagit hål i öronen är att jag skulle ruinera mig på roliga örhängen.

    SvaraRadera