måndag 30 augusti 2010

De ofärdiga projektens härskarinna

Söndagens invägning var ingen positiv upplevelse, är det inte meningen att man ska gå NER i vikt? inte upp? Som min lillasyster skulle sagt, ojättvist :) Nåja, det är bara till att ta ett hårdare tag i dieten och kämpa vidare.

Efter att ha tittat i min numera fina, välstädade lägenhet(nej, diskbänken räknas inte) så har jag konstaterat att jag är de ofärdiga projektens härskarinna. Det ligger projekt efter projket som är påbärjade och mer eller mindre färdiga så för att få lite struktur på det hela beslöt mig för att skriva en lista på allt som måste göras klart.
En vit 1300talare i ylle:skall fållas och sys isär sömmar
En stor korsstygnstavla: bara göras klart, knappt påbörjat
påtad snörtråd: även den precis påbörjad, massor kvar
en vit hätta: gålla och sy isär sömmar
nålbundna,knähöga sockar i vinrött: ca 8 cm kvar på den sista strumpan
en lila stickad kofta: ena framstycket, saknar dock finanser för att köpa en massa garn
baderskesärk: fållas

Sen min borde-göra-lista är oändligt mycket längre, den tar vi någon annan gång och håller oss kvar vi oavslutade och så går vi in på min privatliv istället och nu blev listan ännu längre och jobbigare.
körkort:saknar pengar
Engelska A på univeristetet: saknar tid, ork och motivation.
Historia A på universitetet: ska påbörjas i höst igen
tolkutbildningen: *bryter ihop och gråter* kommer aldrig avslutas
min diet: intressant...det är ett fortlöpande projekt som jag hoppas någon gång ska bli stabilt :)

Tja, med den här listan kommer jag aldrig få tråkigt i alla fall

semper fi från skogen
vildros

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar